Czy dieta pudełkowa to dobry pomysł na odchudzanie?

Dieta pudełkowaJak kontrolować swoje odżywianie, gdy chce Ci się cały czas jeść? Robisz coś, a i tak zawędrowałeś do kuchni po kolejną przekąskę? Niestety, czasem nie zdajesz sobie z tego sprawy, jak dużo podjadasz. Będąc zajętym jakimś projektem, nauką lub domowymi obowiązkami stale szukasz przekąsek? Spróbuj to zmienić i zacznij się zdrowo odżywiać, a co za tym idzie kontrolować to, co jesz.

Zacznij się zdrowo odżywiać

Kontrolowanie odżywiania może być szczególnie trudne, gdy dom jest Twoim biurem. W przeciwieństwie do biura możesz jeść przez cały dzień, a lodówka jest cała Twoja. Jednak ten nawyk może siać spustoszenie w talii, spowodować przyrost wagi i zatrzymać Twoją produktywność. Brak czasu na przygotowanie wartościowych i zdrowych posiłków skutkuje podjadaniem. Jeśli nie masz czasu, na planowanie posiłków, możesz wspomóc się cateringiem dietetycznym, takim, jaki oferuje na przykład DietetycznaChatka.pl.

Planowanie posiłków to połowa sukcesu

Tak jak planujesz resztę dnia - wstawanie, trening, prysznic - ustal, kiedy w ciągu dnia będziesz jeść. Jeśli wiesz, że lubisz jeść lunch około południa, zaplanuj to. Jeśli lubisz przekąskę późnym popołudniem, również to zaplanuj. Traktuj jedzenie tak, jak inne zadania do wykonania podczas dnia. Dieta pudełkowa pomaga w planowaniu - masz już gotowe posiłki, nie musisz chodzić na zakupy, gdzie możesz ulec pokusie słodkich i tłustych przekąsek.

Upewnij się, że rzeczywiście jesz

Kiedy już zaczniesz coś robić lub usiądziesz do jakiegoś zadania w pracy, może być trudno zrobić sobie przerwę na jedzenie. Jednak ważne jest, aby znać objawy głodu i zdać sobie sprawę, że niejedzenie może wpłynąć na Twoją czujność i produktywność. Ponadto małe porcje jedzenia, takie jak w diecie pudełkowej, mogą uchronić Cię przed wielkim głodem pod wieczór i zajadaniem się na kanapie przed ulubionym serialem. W razie potrzeby ustaw w telefonie alarm przypominający o wstaniu i zjedzeniu konkretnego posiłku.

Zbilansowana, pożywna żywność sprawia, że jesteśmy bardziej produktywni

Dobrze zbilansowana dieta pudełkowa pomaga zachować produktywność i koncentrację. To, co jesz, wpływa na Twój nastrój i poziom energii. Pomyśl o tym następnym razem, gdy poczujesz głód i po prostu zechcesz wziąć z szafki garść słodyczy. Skoncentruj się na białku, błonniku, zdrowych tłuszczach, owocach i warzywach - to wszystko znajdziesz w zdrowych boxach. Zaplanowane menu i dieta pudełkowa ułatwia uniknięcie szukania czegoś, co w danej chwili wygląda najsmaczniej, i co można szybko zjeść.

Nie kupuj fast foodów - wybierz catering dietetyczny

Nie traktuj lodówki jak spiżarni lub jak automatu z jedzeniem. Postaraj się trzymać z dala od produktów zawierających m.in. niezdrowe tłuszcze. Rozproszenie uwagi podczas posiłku może prowadzić do przejadania się i zmniejszenia uczucia sytości. Zamiast tego zrób sobie przerwę w pracy, aby usiąść przy stole, zjeść lunch i zrelaksować się przez kilka minut. Posiłek sprawi Ci więcej przyjemności, a nawet pomoże poczuć się lepiej przygotowanym na resztę dnia pracy.

Komentarze