Czy kobiety powinny chodzić na siłownię?

Kobiety na siłowniW większości siłowni można zobaczyć głównie mężczyzn - kobiety są raczej mniejszością (zwłaszcza w obok przyrządów służących do typowych ćwiczeń siłowych). Dlaczego tak jest? To miejsce kojarzy się przede wszystkim z przyrostem masy mięśniowej, który jest "zarezerwowany" w większej mierze dla płci męskiej. A przynajmniej tak się utarło. Jednak uczęszczanie na siłownię to nie tylko podnoszenie ciężarów i ogromne bicepsy. Dla kobiet też znajdzie się tam sporo miejsca. Gdzie konkretnie?

Zajęcia grupowe

Coraz więcej siłowni ma w swojej ofercie różne zajęcia grupowe, które coraz częściej są dopasowane do płci pięknej. W zależności od obiektu, masz do wyboru ogromny wachlarz możliwości: od zajęć na brzuch, po te taneczne. Przykładowe zajęcia możesz sprawdzić na http://cityfit.pl - stronie ogólnopolskiej sieci siłowni Co więcej, takie grupowe treningi dadzą ci wielkiego "kopa" energii, ponieważ nie będziesz tam sam, a przede wszystkim będziesz mógł dzielić swoje zmęczenie i walkę z innymi kobietami i mężczyznami. Każdy (nie tylko panie) powinien chociaż raz pójść na takie zajęcia zorganizowane dla większej ilości osób, chociażby po to, żeby przełamać rutynę czy nauczyć się nowych technik trenowania poszczególnych partii ciała.

Uzyskanie "męskiej" sylwetki

Nie ufaj stereotypom - jeśli nie będziesz tego chciała, to nie urosną ci mięśnie jak u kulturysty. Budowanie masy mięśniowej jest trudną rzeczą, na ten proces oprócz ciężkich ćwiczeń składa się odpowiednia dieta i regeneracja mięśni. To oczywiste, że kobiety różnią się od mężczyzn pod względem fizjologicznym, w przyroście masy mięśniowej również. Można powiedzieć, że panowie są już tak skonstruowani, że łatwiej jest im "wyhodować" mięśnie. Dla niektórych pań będzie to zła wiadomość, ale przez to, że wytwarzacie estrogen, to o wiele trudniej będzie wam zbudować i wyrzeźbić mięśnie. Kulturystki, biorące udział w zawodach wyglądają tak jak wyglądają, ponieważ zażywają specjalne środki anaboliczne, zwiększające poziom testosteronu.

Trening siłowy

Oczywiście kobiety powinny również wykonywać treningi siłowe, jeśli mają na nie ochotę. Są one doskonałym sposobem na spalenie tkanki tłuszczowej, czyli zgubienia zbędnych kilogramów, a na tym paniom chyba zależy najbardziej. Każdy dodatkowy kilogram mięśni przyspieszy wasz metabolizm o 15-20%.

Korzyści zdrowotne

Wiele chorób jest powodowanych tym, że ludziom brakuje aktywności fizycznej. Takie choroby jak niedoczynność tarczycy czy insulinoodporność tracą na sile lub kompletnie ustępują, jeśli ktoś systematycznie trenuje. Ćwiczenia siłowe utlenią twój organizm i pomogą w problemach z odpornością, częstymi infekcjami, osłabieniem, niedokrwistością czy chroniczną bezsennością. Trening na siłowni wzmacnia odporność i stymuluje układy do kompensacji i nadbudowy. Dodatkowo pomaga on wzmocnić mięsień serca i jednocześnie chroni go przed codziennym stresem.

Spowolnione starzenie się

Walczenie ze zmarszczkami i starzeniem się skóry to norma w dzisiejszych czasach. Robią to nie tylko kobiety, ale coraz częściej i mężczyźni, sięgający po wszelkie kremy dla odmłodzenia się. To nie uniknione, że wraz z wiekiem jesteś narażona na spowolnienie metabolizmu. Jeśli wprowadzisz w swój codzienny tryb życia aktywność siłową, to jesteś w stanie w znacznym stopniu spowolnić ten proces, ciesząc się z młodego i jędrnego ciała oraz szczupłej sylwetki. Pomoże ci to również w spowolnieniu wszelkich chorób, które związane są ze starzeniem się. To tak jakbyś zatrzymała czas. Pozwól sobie na radość z bycia "wiecznie młodą". A jeśli nie wiecznie, to przynajmniej nieco dłużej…

Mit dotyczący tego, że siłownie są tylko dla mężczyzn, został już dawno obalony. Coraz więcej kobiet decyduje się na wzmożoną aktywność fizyczną w postaci treningów siłowych. Nic w tym dziwnego, skoro można czerpać z tego tyle korzyści i radości. Jeśli jesteś otwarta na nowe doświadczenia, to pozwól sobie na czerpanie przyjemności z trenowania w miejscu, gdzie nawet brzydka pogoda nie jest ograniczeniem. Ciesz się lepszym zdrowiem, urodą oraz młodością. Nie czekaj dłużej i ruszaj do siłowni - twoje ciało podziękuje ci za to!

Ocena: 5.0

Komentarze