Dobre zdrowie na lata? Zmień nawyki!

Dbanie o zdrowieKażdy z nas chce cieszyć się dobrym zdrowiem i świetnym samopoczuciem przez długie lata. Niestety, często zapominamy, że to w dużej mierze od naszego zachowania oraz codziennych wyborów zależy, czy uda się ten plan zrealizować. Kluczem do sukcesu jest wprowadzenie do życia zdrowych nawyków, które pomogą dzień po dniu troszczyć się o zdrowie, dbać o kondycję i dodadzą nam energii. Dieta, ruch, precz z używkami - oto trzy hasła, które powinny nam przyświecać.

Jesteś tym, co jesz (i pijesz)

Żeby cieszyć się pełnią zdrowia i dobrze czuć się we własnym ciele, musimy o siebie skrupulatnie zadbać. Podstawą tej troski powinna być zmiana nawyków żywieniowych na takie, które pozwolą organizmowi odzyskać utracone siły, dodadzą naszej skórze blasku, a jelitom ułatwią pracę. Do jadłospisu powinniśmy włączyć:

  • Warzywa
  • Owoce
  • Produkty pełnoziarniste
  • Kiszonki
  • Bakalie
  • Zioła i przyprawy
  • Woda, napary ziołowe, świeżo wyciskane soki

Tworząc codzienne menu na bazie tych produktów, unikniemy nieprzyjemnych problemów trawiennych wynikających często z błędów żywieniowych. Poważnym i bardzo powszechnym problemem są dzisiaj zaparcia, które - według badań - dotykają nawet 1/3 mężczyzn i połowę kobiet. Żeby się z nimi uporać, musimy zmienić dietę i codziennie dostarczać organizmowi odpowiednią dawkę błonnika pokarmowego. Znajdziemy go w warzywach, wyrobach pełnoziarnistych lub specjalnych produktach leczniczych. Świetnie sprawdzi się Colon C, który dzięki unikatowemu składowi zapewnia podaż błonnika, zapobiegając zaparciom i dbając o piękną sylwetkę. Do tego przynajmniej dwa litry wody dziennie, by uzupełnić jej poziom w organizmie. Zdrową dietę wzbogaćmy o bogate w witaminy i naturalne probiotyki kiszonki.

Ruch dla każdego

Dla naszego zdrowia bardzo istotna jest również aktywność fizyczna. To coś, przed czym często się wzbraniamy, spędzając długie godziny na kanapie lub w ulubionym fotelu. Czas to zmienić. Bez sporej dawki ruchu nie mamy szans zachować dobrej kondycji na długie lata. A bez niej nie będziemy w stanie celebrować życia i cieszyć się codziennością. Żeby uniknąć zadyszki przy najprostszych czynnościach, ruszmy się już dziś. Każdy znajdzie taki trening, który przypadnie mu do gustu. Długie spacery, nordic walking, pływanie, dbanie o ogród, sprzątanie mieszkania, bieganie, taniec - wszystko to może zastąpić nam wizytę na siłowni! Nie trzeba od razu rezerwować spotkania z prywatnym trenerem. Naszą salą treningową może być każda znana nam przestrzeń!

Emocjonalne przeprawy

Na zdrowie ma również wpływ nasza kondycja psychiczna. Zadbajmy o nią tak skrupulatnie, jak dbamy o dietę. Nadmiar stresu może fatalnie odbić się na naszym samopoczuciu, a nawet na funkcjach organizmu. Pojawiają się bóle i zawroty głowy, problemy trawienne, nadmierna potliwość, a nawet trądzik czy wysypki. Każdy organizm reaguje na stres inaczej. Dlatego nauczmy się troszczyć o swoje zdrowie psychiczne. Wygospodarujmy czas dla siebie, na relaks, hobby, przyjemności. W razie potrzeby skonsultujmy się z psychoterapeutą lub psychologiem. Nie uciekajmy w używki - papierosy i alkohol nie rozwiążą naszych problemów. Dbajmy o siebie kompleksowo, a nasz organizm z pewnością się odwdzięczy.

Komentarze