Domowe sposoby łagodzenia stresu

Domowe sposoby łagodzenia stresuŻycie w ciągłym biegu, rosnące wymagania pracodawców i nieustanna walka z przeciwnościami losu mogą powodować u nas rozdrażnienie i zdenerwowanie. W domowym zaciszy staramy się znaleźć ukojenie i odpoczynek, jednak często nie potrafimy odciąć się od problemów. Warto zatem poznać skuteczne sposoby łagodzenia stresu.

Co na stres? Sposoby na stres

Nie kładź się do łóżka

W sytuacjach stresowych, które niejednokrotnie nas przygniatają, najczęściej mamy ochotę położyć się do łóżka. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie, bowiem mamy wtedy jeszcze więcej czasu na roztrząsanie i analizowanie problemów. W walce ze stresem pomoże nam aktywność fizyczna - warto wybrać się na rower, przebiec kilka kilometrów lub wyjść na siłownię. Poprawimy nie tylko swoją kondycję, ale także samopoczucie. To właśnie aktywność fizyczna powoduje w naszym organizmie wydzielanie endorfin, dzięki którym mamy lepszy humor i jesteśmy bardziej zadowoleni z siebie. W trakcie treningu pozbędziemy się zatem negatywnych emocji i towarzyszącego nam napięcia. Jeżeli mimo wszystko nie przepadamy za aktywnością ruchową, to dobrym rozwiązaniem jest poświęcenie czasu naszym ulubionym rozrywkom. Oddajmy się naszemu hobby, które pozwoli nam zapomnieć o nieprzyjemnych doznaniach.

Zrób coś dla siebie

Po ciężkim, pełnym stresów dniu warto zadbać o swoje samopoczucie. Nie warto kłaść się do łóżka w napięciu i zdenerwowaniu, bowiem wpłynie to zapewne na jakość naszego snu. Rano może się okazać, że po nieprzespanej nocy jesteśmy jeszcze bardziej poirytowani. W sytuacjach stresowych warto sięgnąć po jedzenie - często to właśnie głód jest jedną z przyczyn naszego złego samopoczucia. Humor poprawi nam na pewno ulubione danie, jednak w codziennej diecie starajmy się dostarczać organizmowi jak najwięcej produktów nieprzetworzonych. Sprawdźmy także jak działają na nas relaksacyjne ćwiczenia oddechowe, które nie tylko poprawiają mechanizm przemian ustrojowych, ale mają także wpływ na nasze samopoczucie. Niezwykle przyjemną metodą łagodzenia stresu i napięcia jest gorąca, odprężająca kąpiel. Warto dodać do wody olejki eteryczne lub napar z ziół, które mają właściwości uspokajające. Do wanny możemy zabrać ze sobą także kieliszek dobrego wina lub ulubioną książkę.

Wykorzystaj zioła

W aptekach bez recepty możemy kupić różnego rodzaju tabletki uspokajające, które możemy wykorzystać w sytuacjach stresowych. Warto jednak skorzystać z ziół, które są w pełni naturalnym sposobem na poradzenie sobie ze zdenerwowaniem. Najpopularniejsza jest melisa, która ma właściwości kojące system nerwowy, pomaga także przy kłopotach z zasypianiem. W stanach niepokoju możemy sięgnąć także po rumianek. Ma on wiele zastosowań, które pozytywnie wpływają na nasz organizm, a jednym z nich jest działanie uspokajające. W walce ze stresem pomoże nam także arcydzięgiel, który silnie oddziałuje na nasz układ nerwowy. Likwiduje objawy wyczerpania nerwowego, ma właściwości antydepresyjne i ogranicza występowanie uciążliwych migren. Zioła możemy przyjmować w różnej postaci - najczęściej są to napary, jednak możemy przygotowywać z nich także nalewki, syropy, soki czy olejki.

Artykuł został przygotowany przy współpracy z Nokaut.pl.

Komentarze

Ania
Na mnie domowe środki nie działają, ale już naturalny nervomix control owszem, fajnie uspokaja skołatane nerwy i pozwala normalnie funkcjonować



Sposoby na stres - metody radzenia sobie ze stresem

StresCo na stres? 14 sposobów jak rozładować stres, jak walczyć ze stresem?



Stres oksydacyjny - przyczyny, objawy, konsekwencje

Stres oksydacyjnyZawał serca i udar mózgu to nie jedyne konsekwencje na j