Jak chudnąć zdrowo - praktyczne porady

Catering dietetycznyDietetycy są zgodni, że zdrowe odchudzanie oznacza utratę około 1 kilograma wagi tygodniowo. Szybsze chudnięcie oznacza, że tracimy wodę, co w konsekwencji może prowadzić do niebezpiecznego odwodnienia i wystąpienia efektu jojo, kiedy woda usunięta podczas odchudzania na powrót wraca na swoje miejsce. Lepiej zatem chudnąć wolniej i zarazem skuteczniej. Co ciekawe nie potrzebujemy do tego żadnej cudownej diety.

Tak naprawdę wystarczy wprowadzić do naszego życia kilka zdrowych nawyków, aby wskazówka na wadze z tygodnia na tydzień pokazywała niższe wartości. Nie jest to żadna wiedza tajemna, jednak najczęściej nie uświadamiamy sobie, że małe zmiany mogą w konsekwencji prowadzić do dużych efektów.

Jedz 4-5 posiłków każdego dnia

Dzięki stałemu dopływowi paliwa organizm będzie łatwiej spalał kalorie. Na starcie zjedz wartościowe śniadanie, a później w ciągu dnia pamiętaj, aby jeść niewielki posiłek co kilka godzin. Unikniesz w ten sposób ataków wilczego głodu po wielu godzinach postu. Jedz powoli, skup się na posiłku, nie przejadaj się. Raczej kończ z lekkim niedosytem niż uczuciem pełności w żołądku. Kolację zjadaj nie później jak dwie godziny przed snem.

Catering dietetyczny

Zadbaj o różnorodną dietę

Kiedy jesz ciągle te same potrawy, Twój metabolizm znacznie zwalnia. Dlatego podczas odchudzania ważne jest spożywanie maksymalnie różnorodnych posiłków bogatych w niezbędne składniki odżywcze, witaminy oraz minerały. Stawiaj na produkty zbożowe pochodzące z pełnego ziarna, warzywa strączkowe bogate w białko roślinne, owoce, chude przetwory mleczne, ryby, tłuszcze roślinne. Zamiast kalorycznego smażenia potraw postaw na duszenie, gotowanie na parze czy pieczenie.

Jeśli nie masz czasu ani ochoty na gotowanie, wybierz zdrowy catering dietetyczny dostępny Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu i wielu innych miastach w całej Polsce, dopasowany do swoich potrzeb oraz celów. Na rynku znajdziesz wiele firm, które oferują dietę pudełkową. Wśród nich warto wspomnieć o cieszącej się doskonałą opinią firmie Lightbox.

Catering dietetyczny

Płyny to podstawa

Koniecznie wypijaj ich co najmniej 2 litry każdego dnia. Najlepsza jest czysta woda, którą dodatkowo możesz wzbogacić cytryną. Możesz także pić lekkie herbatki owocowe i zieloną herbatę. Ważna jednak by do herbaty nie dodawać cukru. Jeśli nie wyobrażasz rezygnacji ze słodzenia, to zastąp biały rafinowany cukier zdrowym zamiennikiem np. ksylitolem, erytrolem czy stewią. Sprawdź, jak smakują i wybierz ten, który najlepiej Ci odpowiada. Wyklucz ze swojej diety całkowicie słodkie napoje gazowane oraz kupne soki i nektary owocowe. Jeśli masz ochotę na sok, to przygotuj go samodzielnie. W czasie diety warto także zrezygnować z alkoholu, który jest tylko nośnikiem pustych kalorii.

Rusz się!

Nawet najlepsza dieta bez regularnych ćwiczeń nie da Ci wymarzonych efektów. Wybierz taki rodzaj aktywności fizycznej, który lubisz i ćwicz przynajmniej 3 razy w tygodniu po minimum 45 minut. Dzięki temu szybciej schudniesz, a doskonały nastrój spowodowany uwalnianiem endorfin dostaniesz gratis. Warto więc włączyć regularne ćwiczenia w nasz plan dnia.

Ocena: 5.0