Jesteś tym, co jesz - zapewnij sobie długie życie, zmieniając nawyki

Owocowy koktajlPrzyczyną wielu chorób, na które powszechnie cierpią Polacy, jest zła dieta. Stajemy się coraz bardziej podobni do Amerykanów, którzy regularnie spożywają fast-foody, piją słodkie napoje i ogólnie stawiają na gotowe, niekoniecznie zdrowe jedzenie. Złe nawyki żywieniowe prowadzą do rozwoju wielu różnych schorzeń, chorobą cywilizacyjną naszych czasów stała się otyłość, która w Polsce zbiera coraz szersze żniwo. Nieodpowiednie żywienie to również częsta przyczyna miażdżycy, chorób serca czy cukrzycy.

Kiedy już zachorujemy, lekarz zaleca nam zmianę trybu życia, przede wszystkim wyeliminowanie z jadłospisu fast-foodów i słodyczy na rzecz zdrowych, pełnowartościowych produktów. Jednak o zdrowej diecie warto pomyśleć wcześniej, ponieważ stanowi ona jedną z najlepszych opcji profilaktyki zdrowotnej. Jeśli chcesz zadbać o siebie, zacznij myśleć o tym, co jesz, a zobaczysz, jak dobra dieta wpłynie nie tylko na Twoje ciało, ale również samopoczucie. Dlaczego warto zdrowo się odżywiać?

Zdrowa dieta, a smukła sylwetka

Niezdrowe jedzenie to w większości tzw. puste kalorie, które nasz organizm odkłada w tkankach, ponieważ nie może wykorzystać ich do procesów budulcowych i energetycznych. Co więcej, jest to zazwyczaj także żywność wysokokaloryczna, które jednocześnie nie zaspokaja uczucia głodu na dłużej. W efekcie spożywamy większe ilości kalorii, przez co nasza masa tłuszczowa się zwiększa. Zdrowa dieta powinna zawierać sporą ilość produktów pełnych błonnika pokarmowego, który nie tylko zapełnia uczucie sytości na dłuższy czas, ale również wspomaga trawienie i procesy przemiany materii. Większość produktów z błonnikiem naturalnym charakteryzuje się niską kalorycznością. Oznacza to, iż jemy mniej, choć czujemy się najedzeni. Rezultat jest taki, że nasz dzienny bilans kaloryczny się zmniejsza, a więc nasz organizm może pobierać energię z nagromadzonej tkanki tłuszczowej.

Produkty zdrowe, takie jak owoce, warzywa czy zboża, to najlepsze naturalne źródła witamin i minerałów, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania każdego człowieka. Mają one bardzo duże znaczenie dla wielu zachodzących w organizmie procesów. Nie tylko odżywiają mięśnie i tkanki, dodając nam energii, ale również wpływają na przemianę materii, regulując metabolizm, likwidując zaparcia i sprawiając, że czujemy się lżejsi.

Zdrowa dieta jest niezbędna w procesie odchudzania, jednak prawidłowe żywienie ma znacznie nie tylko dla naszej sylwetki, ale również stanu naszej skóry.

Prawidłowe żywienie, a zdrowie skóry

Nasza skóra, aby utrzymać zdrowie, wymaga szeregu witamin i minerałów. Najważniejsze, aby utrzymać jej młody wygląd, są:

  • witamina C - jeden z najlepszych antyoksydantów, hamujący działanie wolnych rodników, wspomaga produkcję kolagenu, pełniącego istotną funkcję w utrzymaniu jędrności skóry. Źródła witaminy C to między innymi: pietruszka, dzika różna, owoce cytrusowe;
  • koenzym Q10 - pomaga w utrzymaniu gładkiej i jędrnej skóry, hamuje procesy starzenia. Źródła koenzymu Q10: szpinak, brokuły, produkty pełnoziarniste, podroby;
  • nienasycone kwasy tłuszczowe - przede wszystkim kwas omega3, wpływający na optymalne nawilżenie skóry. Jego źródła to: oleje tłoczone na zimno, tłuste ryby, orzechy.

Pielęgnacja skóry powinna więc polegać nie tylko na stosowaniu drogich kosmetyków oraz wykonywaniu kosztownych zabiegów kosmetycznych. Należy odżywiać ją od środka, stawiając na bogate w witaminy produkty, wpływające korzystnie na wygląd naszej cery.

Zdrowia dieta a codzienne funkcjonowanie

Bogata zawartość witamin i minerałów w pożywieniu sprawia, że lepiej się czujemy. Jesteśmy pełni energii, a nasz umysł potrafi dłużej i sprawniej funkcjonować. Zdrowa dieta to doskonała opcja nie tylko dla osób aktywnych fizycznie, ale także dla tych, które pracują w jednej pozycji. Okazuje się bowiem, iż siedząca praca jest związana z częstszymi konsekwencjami dla zdrowia niż praca fizyczna. Niezależnie od branży, w jakiej działamy, chcąc zadbać o swoje zdrowie, wydajność i sprawność umysłową, powinniśmy przestawić się na produkty zdrowe pełne wartości odżywczych.

Ćwiczenia

Czy zdrowa dieta może być smaczna?

Oczywiście, że tak! Już same owoce i warzywa to produkty, z których wykonać można wiele przepysznych potraw. Co ciekawe, stawiając na to, co naturalne, nie musimy ograniczać się jedynie do posiłków wytrawnych - istnieje wiele ciekawych przepisów na smaczne, a zdrowe desery, które urozmaicą nasz nowy jadłospis i sprawią, że łatwiej będzie nam wytrwać w postanowieniu zdrowego odżywiania. Wiadomo, że trudno jest stale jeść coś, co nam nie smakuje, niezależnie od tego, jakie by było zdrowe. Wystarczy jednak odrobina chęci i czasu, aby stworzyć przekąski i posiłki, które zaskoczą nas wyjątkowym smakiem i dostarczą nam pełnej dawki zdrowej energii.

Nie wiesz, gdzie szukać inspiracji i jak się odżywiać, aby zapobiegać schorzeniom oraz wtedy, gdy choroba już się pojawi? Zajrzyj na portal https://zyj-zdrowiej.pl i zapoznaj się z ciekawymi pomysłami i poradami, które pomogą Ci zmienić życie na lepsze!

Komentarze