Makijaż fotograficzny

Makijaż fotograficznyMakijaż fotograficzny znacznie różni się od tradycyjnego makijażu. Muszą być przy nim uwzględnione takie czynniki jak światło, technika fotografowania i efekt jaki chcemy uzyskać.

Nieodpowiednie oświetlenie może zmieniać kolory kosmetyków i stopień ich nasycenia. Większość rodzajów światła wykorzystywanych do fotografii ma dominantę ciepłą lub zimną.

Zawierają one w sobie szeroką gamę tonów, od bardzo jasnych, zbliżonych do światła białego po żółtawe czy niebieskawe. Im światło jest jaśniejsze tym mniej zniekształca makijaż.

Makijaż dla światła ciepłego

Światło ciepłe zawiera w sobie domieszkę kolorów żółtych i złocistych. Jasna cera w takim oświetleniu prezentuje się bardzo ładnie i naturalnie. Do światła tego typu używamy podkładów w ciepłych tonacjach, unikając wszelkich odcieni różu, fioletów i błękitów ponieważ cera będzie wyglądać na szarą i zgaszoną. Możemy używać brązerów, złocistych rozświetlaczy, różów w odcieniach beżowych, brązowych i brzoskwiniowych. Również cienie powinny być utrzymane w ciepłych kolorach, takich jak brąz, beż, ecru. Wybierając się w miejsce gdzie będzie dominowało ciepłe oświetlenie (np. kolację przy świecach) czy przebywając na słońcu również zastosuj tą tonację.

Makijaż dla światła zimnego

Światło zimne zawiera w sobie domieszkę tonów niebieskich. Bardzo ładnie wyglądają w nim chłodne odcienie kosmetyków takie jak błękity, fiolety czy róże.Cera sprawia wrażenie porcelanowej. Unikamy ciemnych podkładów, w żółtych odcieniach i brązerów, bo cera będzie sprawiać wrażenie ziemistej.
Najlepsze będą fluidy w tonacji różowej i porcelanowej. Przy takim świetle zostają bardzo wyeksponowane defekty skóry, takie jak wypryski czy podkrążone oczy. Na zdjęciu mogą one zostać wyolbrzymione, dlatego należy dokładnie przykryć je korektorem. To samo tyczy się przebywania w zimnym świetle (np. przy świetlówkach) czy na dworze w pochmurny dzień. Zrezygnujmy wtedy z ciepłych odcieni na rzecz chłodniejszych. Złociste, brązowe i pomarańczowe tonacje ulegną zszarzeniu. Zamiast nich postawmy na róże, szarości, błękity, biel, uważając przy tym na ciemne fiolety, które będą sprawiały wrażenie bardziej wyrazistych. Rozświetlacz powinien mieć zimną tonację.

Makijaż dla światła miękkiego

Światło miękkie jest skierowane bezpośrednio na twarz osoby fotografowanej. Zdjęcie jest mało kontrastowe i ekspresyjne, za to efekt jest bardziej subtelny. Kolory przechodzą na nim łagodnie, dobrze są odzwierciedlone szczegóły makijażu. Do takiego oświetlenia wybieramy delikatne, pastelowe i stonowane odcienie.Kosmetyki powinny być lekkie, nawet transparentne, w przeciwnym razie możemy uzyskać efekt maski. Nie możemy przesadzić z ilością  podkładu i korektora. Nadmiar makijażu, podobnie jak i wszelkie niedociągnięcia będzie uwidoczniony. Stosujemy płynne kolorystyczne przejścia, unikając wyrazistych linii.

Makijaż dla światła kontrastowego

Światło kontrastowe jest kierunkowe, twarde i intensywne. Daje wyrazisty i bardzo ekspresyjny efekt. Cienie zostają pogłębione a jasne partie uwypuklone.Tu z kolei używamy gęstych, kamuflujących podkładów, dokładnie pokrywając cerę. Następnie utrwalamy je dużą ilością pudru. Nie stosujemy pastelowych odcieni bo zostaną one pochłonięte, a szczegóły mogą zostać zatracone. Im  mocniejsze jest światło tym bardziej kontrastowy i intensywny makijaż wykonujemy. Za pomocą ciemnych i jasnych podkładów modelujemy twarz, bo w takim świetle może wyglądać na spłaszczoną. Stosujemy mocne akcenty podkreślając oczy, usta, policzki. Unikamy miękkich odcieni różu, perłowych cieni, niewyraźnych, beżowych i brązowych pomadek.

Makijaż do zdjęć czarno-białych

Przy makijażu do zdjęć czarno białych wszystkie użyte kolory zostaną zmienione na skalę szarości. Chłodne kolory będą na zdjęciu wydawały się jaśniejsze niż są w rzeczywistości, natomiast ciepłe na ciemniejsze. Nawet gdy użyjemy jasnego koloru w ciepłej tonacji na zdjęciu może dać on wyrazisty efekt. Nie koncentrujemy się na przejściach pomiędzy kilkoma barwami cieni natomiast koncentrujemy się na tym by przejścia między jasnymi i ciemnymi odcieniami były płynne. Podstawą takiego makijażu  jest dokładne definiowanie kształtów.Makijaż powinien być linearny i konturowy. Uważajmy na duże kontrasty mogą one zostać jeszcze bardziej wzmocnione. Bardzo ładnie na takich zdjęciach prezentują się ustach w kolorach czerwonym i bordo.

Ocena: 5.0

Komentarze