Mięśnie dna miednicy - jak je ćwiczyć?

Mięśnie dna miednicyMięśnie dna miednicy odpowiadają m.in. za trzymanie moczu. Problem z ich funkcjonowaniem może pojawić się po ciąży lub w okresie menopauzy. Trening ma za zadanie przywrócenie prawidłowego napięcia mięśni Kegla i ich funkcjonalności. Sprawdź, jakie są zasady ćwiczenia mięśni dna miednicy i jakie zalety daje trening mięśni Kegla.

Ćwiczenia mięśni dna miednicy

Najprostszym ćwiczeniem mięśni dna miednicy jest ich naprzemienne napinanie i rozluźnianie. Każdą z czynności należy wykonywać przez 10 sekund, powtarzając całość treningu w 10 seriach. Ćwiczenia z powodzeniem można robić w dowolnym momencie, np. siedząc w pracy, leżąc przed telewizorem czy nawet stojąc w kuchni. Należy pamiętać, aby czas rozluźnienia był taki sam jak moment napięcia mięśni. Wykonując trening, nie powinno się napinać pośladków i brzucha. Powietrze zawsze należy nabierać, wykonując skurcz, i wypuszczać powoli w trakcie rozluźniania mięśni. Pierwsze efekty w poprawie wytrzymałości mięśni Kegla są odczuwalne po około 2 miesiącach. Sposobem na urozmaicenie treningu jest użycie kulek gejszy.

W niektórych przypadkach ćwiczenia mięśni dna miednicy mogą być niewystarczające. Wówczas zaleca się zastosowanie zabiegów fizykoterapii, np. elektrostymulacji, wykorzystującej prądy o niskim natężeniu.

Zasady ćwiczenia mięśni dna miednicy

Podstawowe zasady ćwiczenia mięśni dna miednicy to systematyczność i staranność treningu. Tylko dokładna i skrupulatna praca pozwoli wzmocnić mięśnie, przywrócić im pełną funkcjonalność, a dla kobiety zwrócić komfort. W trakcie wykonywania ćwiczeń należy skoncentrować się tylko na napinaniu mięśni dna miednicy. W początkowym okresie może to być szczególnie trudne, gdyż są one bezpośrednio powiązane z mięśniami pośladków, brzucha i ud. Bardzo ważny w treningu jest oddech - powinien być regularny, spokojny i miarowy. Każde z ćwiczeń trzeba wykonać w kilku seriach po kilka powtórzeń. Zmiany w treningu należy wprowadzać powoli. Zwiększenie intensywności ćwiczeń jest niezbędne dla długotrwałych i odczuwalnych efektów.

Zalety ćwiczeń mięśni dna miednicy

Wyćwiczone mięśnie Kegla niwelują problem nietrzymania moczu. Młodym mamom ułatwiają wydanie dziecka na świat drogami natury i szybszą rekonwalescencję poporodową. Sprawne mięśnie dna miednicy zapobiegają hemoroidom, a w przypadku zachorowania skracają okres leczenia i zmniejszają dolegliwości bólowe. Poziom wytrenowania mięśni dna miednicy ma również pozytywne skutki w intensywności doznań seksualnych. Szukasz miejsca z holistycznym podejściem do zdrowia? Sprawdź serwis o zdrowiu fizycznym i psychicznym Welbi. To miejsce, w którym znajdziesz rzetelne porady zdrowotne specjalistów różnych dziedzin.

Komentarze