Młody jęczmień, czyli naturalny sposób na odchudzanie

Młody zielony jęczmieńMłody zielony jęczmień często stosowany jest w trakcie kuracji odchudzającej. Jak stosować młody jęczmień na odchudzanie, by nie czekać zbyt długo na wymarzone efekty? Jakie jeszcze właściwości wykazuje młody zielony jęczmień?

Zielony jęczmień - właściwości odżywcze

Dlaczego właściwie poleca się, by jeść zielony jęczmień? Dietę opartą o rośliny trawiaste wprowadził po raz pierwszy Charles F. Schnabel, już w roku 1930. Młody zielony jęczmień to przede wszystkim skarbnica witamin i minerałów. Zawiera bowiem cały szereg witamin z grupy B, a także kwas foliowy, biotynę, kwas pantotenowy, beta karoten oraz witaminy C i E. Te ostatnie należą do grupy silnych antyoksydantów. Młody zielony jęczmień zawiera również cholinę, która oddziałuje pozytywnie na układ krwionośny, nerwowy, a także wykazuje działanie odtruwające. To jednak nie koniec zalet tego zielonego proszku! Młody jęczmień jest zarazem źródłem żelaza, wapnia, cynku i magnezu.

W dodatku ta niepozorna trawa w swoim składzie zawiera dwa niezwykle ważne enzymy, a więc SOD i katalazę. Dlatego specyfik ten może hamować rozwój komórek rakowych, a nawet zapobiegać uszkodzeniom DNA. Ponadto młody zielony jęczmień może niwelować skutki stresującego trybu życia. O właściwościach prozdrowotnych tego zboża trawiastego wspominają liczni naukowcy, w tym Toshiko Osawa, Yu Y.M., Chang W.C., Yamaura K., Tanaka R. i inni specjaliści w dziedzinie medycyny wschodu.

W jaki sposób młody jęczmień wspomaga odchudzanie?

Czy warto stosować młody jęczmień na odchudzanie? Jak najbardziej. Młody jęczmień na odchudzanie stosowany jest głównie ze względu na dużą zawartość rozpuszczalnego błonnika pokarmowego. To właśnie ten składnik pokarmowy odpowiedzialny jest za metabolizm tłuszczy i zdrowie jelit. Błonnik rozpuszczalny wywołuje poczucie sytości, a tym samym sprzyja dbałości o sylwetkę. Ten rodzaj błonnika jest także konieczny, gdy chodzi o odbudowę i zachowanie odpowiedniej mikroflory jelitowej. Młody zielony jęczmień jest także źródłem błonnika nierozpuszczalnego, który stymuluje prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Ze względu na te właściwości zaleca się, by stosować młody jęczmień na odchudzanie.

Należy jednocześnie pamiętać o zakupie produktu odpowiedniego rodzaju. Wyróżnić można bowiem dwa typy wyrobów: zielony jęczmień na odchudzanie, który powstaje z suszonej i sproszkowanej trawy, a także jęczmień wytworzony ze sproszkowanego soku. Młody jęczmień na odchudzanie odznacza się wysoką zawartością błonnika. Z kolei sproszkowany sok jest dobrym wyborem, gdy chodzi o uzupełnienie wartości odżywczych, nie zaś odchudzanie. Zielony jęczmień na odchudzanie dostępny jest do zakupu tutaj: https://naturalniezdrowe.pl/superfoods/19-mlody-zielony-jeczmien-polski.html.

Jak stosować młody jęczmień?

Według obiegowej opinii, młody jęczmień na odchudzanie najlepiej jest stosować po rozcieńczeniu z wodą, jeszcze przed spożyciem posiłku. Jednakże, forma specyfiku pozwala na wiele wariantów zastosowania. Warto więc dodawać młody zielony jęczmień do codziennych posiłków. Sprawdzi się także jako składnik zdrowego koktajlu warzywnego, owocowego czy jogurtowego.

Wbrew pozorom, młody zielony jęczmień nie jest nowym odkryciem. Jego właściwości znane były już setki lat temu. Warto korzystać z bogactwa naturalnych składników aktywnych, mikroelementów, błonnika i witamin zawartych w składzie tej niepozornej rośliny trawiastej.

Komentarze